tisdag 5 februari 2013

O-van situation

Blomman för dagen
 
Idag besöktes Skene SÄS för ännu en elkonvertering av maken. Det gick bra, det brukar det göra men hur länge det håller vet man aldrig. Alltnog, Skene fixade hela proceduren på en bråkdel av tid jämfört med vad Borås SÄS brukar anslå. Förklaring okänd. Eftersom jag aldrig brukar gå "fånötti" så besöktes Skroten i Kinna när vi ändå var i närheten. Ett fullständigt eldorado av tyger både högt och lågt, vi befinner oss ju i Tygriket! Mitt nya liv som pensionär har mjukstartats och jag har den stora ynnesten att sy gardinerna till kontoret där min efterträdare och kollegor förväntas tillbringa ännu några år. Men som mamma alltid sa: "Di ti kômmer la mä". Och det har den alltså gjort. Ett gott avslut på ett rikt arbetsliv.
 

2 kommentarer:

  1. Gott att det gick bra.
    När det gäller dig så känns det mycket tråkigt att du ska sluta jobba. Men apropå gardiner...vi kanske behöver nya på jobbet me! (skrattar)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst, det ger mig ju ytterligare en anledning att hälsa på;-)

      Radera