söndag 14 april 2013

Blomsterglädje

Trots att jag frånsade mig presenter så fick jag många oerhört vackra buketter av nära och kära vänner. Maken förärade mig en planteringsbänk som kommer väl till pass SNART. Om bara värmen kommer som SMHI lovat länge. Den som väntar på något gott osv. Vädret var i alla fall gynnsamt för SOK68 som hade sin årliga loppis i Nordtorp. Det kom horder av folk som handlade eller bara knôddes och tjôtá med bekanta. Ute på åkern "skränade" tranorna och i växthuset var det redigt varmt. Nu är lucköppningarna installerade så nu kan värmen komma.
 

För kommande odlingsdagar
Inga ord behövs




2 kommentarer:

  1. Såå vackra buketter! Hoppas att planteringsbänken snart får träda i funktion. Värmen kommer ju så sakta. I e.m kom regnet till U-a åtföljt av en del åskmuller. Regnet är bra, men åskmuller behöver vi inte.
    Blåsippor har vi inte sett ännu, men det är väl hög tid för dessa vackra vårblommor.
    rolf ohlson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Rolf. Idag har stilla vårregn fallit och det är 12 gr trots moln men solen försöker tränga igenom. Jag vågade ställa ut en del av det tidigt frösådda i växthuset eftersom det inte skulle bli frost. Jag är inte odlarnörd men nästan...ett arv från mina rötter antar jag.

      Radera