lördag 17 november 2012

Outstanding!

Just hemkommen från Malmö och konsert med Kris Kristoffersson i Sankt Johannes kyrka. Fullsatt så vitt jag kunde bedöma, kanske 800 personer som alla var där av den enkla orsaken att de älskar Kris och hans låtskatt. Bekräftelsen att det inte beror på min ålder att man numera inte hör vad artister sjunger ger mig styrka. Varje stavelse från denne 76-åring hördes klart som kristall tillika hans gitarrspel. Hans dotter som var med i några låtar var lika tydlig. Han bjöd verkligen på sig själv, spelade ibland fel eller hade svårt att få till höga eller låga strofer men skrattade, erkände misstaget och tog om. Publikens kärlek och värme gick inte att ta miste på och jag tyckte mig märka att han kände det lika starkt. Han noterade att det var fantastisk att komma till sin farfars (och fars) hemland, snöt sig ibland i en svart näsduk och kompade sig själv med munspelet. Publiken var knäpptyst under sången men applåderade dess högre mellan låtarna. Han avslutade med orden "God bless you" och ingen dog väl av den välsignelsen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar