tisdag 1 januari 2013

Nyårstankar

Nu har mitt pensionsår inletts. 20130331 blir min sista tjänstgöringsdag i yrkeslivet, (någon gång i september 1965 började den) bortsett från ev akuta inhopp. Jag ser fram emot dagar då jag kan hinna och framför allt orka måla, odla, läsa eller bara finnas till. En och annan resa kanske blir av men inga nya sommar- och vintertidsändringar kommer att störa min biologiska klocka mer. Den 1:a april, som är nästa gång, är det dessutom Annandag Påsk och fler än jag får lite tid att vänja sig. Året som ligger framför hoppas jag kommer att bli precis så bra som jag önskar och hoppas. Att jag avslutar 2012 och börjar 2013 med en rejäl förkylning, feber och allmän orkeslöshet ser jag bara som en utmaning eller kanske snarare utrensning. Goda grannar såg till att vi fick handlat det mest akuta inför nyår. Samma goda grannar plogade åt oss inför jul när vi hade svårt att klara skottningen, det kom en hel del snö (som nu regnat bort). Tack Nymans för god hjälp!
Vi går dessutom alla mot en ny tidsera när Universum försöker rena den jord som vi belastat med så mycket negativa energier. Om vi hjälps åt kanske 2013 blir ett gott år av glädje, kärlek och tillit till allt levande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar