torsdag 22 maj 2014

Ett steg fram och tre tillbaka

Nu har jag legat sjuk i influensa i 9 dar och febern hoppar upp och ner. Ibland tror jag att den ger sig men det är bara önsketänkande.  Hostan har iallafall gett sig efter hjälp från grannens sparade hostmedicin och senare uttag av egen stark hostmedicin från apoteket. Under dessa dagar har jag plöjt igenom "Soldat med brutet gevär" av Wilhelm Moberg. En högst intressant läsning där man känner en viss samhörighet med soldatsonen Valter Svärd. Han vägrade bli soldat,  får Spanska sjukan men överlever och beskrivningen av hans feberyrande stämmer med min egen situation även om det är en annan influensa jag har. Jag ska inte klaga,  jag får inget sjukavdrag och jag har hela världen i min surfplatta med mig i sängen. Teknikens under går framåt men kroppastollen är densamma nu som då.  Kanske sjukdomen bara är en övning i tålamod?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar