lördag 24 maj 2014

Medan gräset växte...

...så låg jag sjuk i hög feber. Även denna morgon vaknade jag blöt av svett och hade omväxlande under natten bytt nattlinne flera gånger. Ska detta elände aldrig ta slut? 38 gr igår kväll, Ipren vid läggdags och det skulle ju ur kroppen till sist. Jag har lovat mig själv att låta vaccinera mig till hösten mot influensa och även lunginflammation för säkerhets skull. Visserligen har jag börjat döstädning för länge sen men man vill ju vara med ett tag till. I trädgården hade allt exploderat och skulle det inte liknas vid en "gårdsskam" så krävdes extra krafter. Termometern visade 36 i morse, sagt och gjort, i med en Ipren och ut och jobba. Gårdagen hade ju medfört inköp av en hammock som skulle monteras och den som någon gång gjort det vet att det tar tid. Vi fixade det men var helt slut efteråt (kanske därav febern?). Idag provkördes den nyinköpta batterigående (Bäst i test) grästrimmern men det är tur att man behärskar trädgårdssax tillika lie för de kräver ingen uppladdning. Halvmessyrer är ingen hit men jag orkade inte mer. Maken försakade Travet för att fixa middagen när jag upptäckte att kl. var 17.00 och jag fortfarande inte var "färdig" med det jag hade föresatt mig. Jag erkänner att jag är en tidsoptimist. Maken brukar säga att den dan jag ska begravas så kommer jag inspringande efter kistan och säger att: vänta...jag ska bara...Men vi hann i alla fall plantera på familjegraven före Mors Dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar