tisdag 20 december 2011

Tomtemöte och rondellkörning



I morse när jag väntade på min tur att köra ut i Sjömarken såg jag att bilen som hade företräde kördes av en jultomte! Jag tittade till en extra gång, såg jag rätt? Han vinkade glatt och jag vinkade tillbaka. Han är tidigt ute, men visst, det är många som ska besökas. Jag skrattade för mig själv. Vi behöver ganska mycket att skratta åt tillsammans med våra medmänniskor. Missförstå mig inte, inte ÅT men MED. Världen är full av svårigheter, besvikelser och dysterhet som den är. Ett möte av tomten på morgonen kan glädja vem som helst!
Jag passerar flera rondeller på vägen till jobbet (vem gör inte det!) och förvånas över alla sätt som medtrafikanter tar sig igenom rondellen. En del blinkar vänster och andra höger när de kör IN i rondellen. Jag blinkar höger endast när jag ska UT ur densamma, alltså inte alls när jag kör in. Hur ska det vara egentligen? undrar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar