söndag 18 december 2011

Solen tittar fram!

Den fjärde söndagen i advent har bjudit på ett vackert lagom tjockt (tunt) snötäcke och strax innan skymningen tittade solen fram! Ack om det ville vara sånt väder på julafton. Man får ta det som det kommer men det är ett plus om tomten slipper traska i blötväder. Tomten ja, lilla barnbarnet svarade på min fråga om hon trodde att tomten skulle komma: "Jag tror det är pappa som är tomte". Vi undvek nog att låta våra egna barn få en tro på tomten för att de inte skulle behöva uppleva den besvikelse jag själv kände i relativ späd ålder när jag upptäckte att det var faster som var tomte. Men gårdstomten tror jag på men han visar sig inte så ofta. Andra väsen kan också finnas men mest väsen blir det när katterna jagar varann genom huset till stor förtret för maken som gärna släpper ut dom. Dom blir lite rastlösa när vädret inte är på deras sida. Förra julen lyckades de med konststycket att välta granen men i år blir det säkerhetskedja i altandörren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar