fredag 21 september 2012

Rönnbär=snö?

Inte var det lätt att ge sig ut i morse. Ösregn och 4+ vilka blev 6+ när jag kom in till Borås. Sedan länge har jag noterat att rönnbären är rikliga i år. Om det stämmer med gamla spådomar betyder det en kall och framför allt snörik vinter. Tur att man har kvar de långa läderstövlarna. Jag minns vintern 2010 när jag parkerade på Ryavallens parkeringsplats varje dag. Snösvängen hade fullt upp att hålla efter snön. Det skottades även uppe på tak i området. När jag stod och skottade fram bilen på eftermiddagen kom en kille klättrande över snövallen som utgjorde genvägen ut från parkeringen. Vallen blev högre för var dag som gick men alla tog den vägen så det blev som en upptrampad stig över. Killen var arg som ett bi och skrek mot mig: Detta va la jävvlit onödit! Jag tog inte åt mig men har skrattat åt det många gånger. Det lönar sig inte att gnälla över vädrets makter. Var dag har nog av sin egen plåga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar