onsdag 27 juli 2011

Fjärilsbesök och slåttergille

Igår kväll upptäckte vi en vacker fjäril som hade satt sig till ro på en azaleablomma inomhus. Hur och när den kom in vet ingen men man ska ju helst inte försöka fånga en fjäril så jag lät den sitta kvar. I morse var det ingen som kom ihåg den utan det bar av till Landvetter eftersom maken skulle till Solvalla och pröva lyckan. En av Fay Toplines avkommor skulle tävla och svågern hade biljetter till evenemanget. När jag kom hem efter en hård dag på jobbet kom fjärilen plötsligt fladdrande emot mig! Har ni någon gång hört en fjäril flyga? En fantastisk upplevelse! Jag öppnade alla tre dörrarna för att få den att hitta ut någonstans och den flög flera varv runt runt innan den till slut fladdrade ut. Tack för besöket och "välkommen åter" (men helst ute för din egen skull).
Kvällen tillbringade jag som slåttergumma uppe vid Sandhults Hembygdsförenings stuga i Götsered för att tillsammans med en handfull medlemmar slå gräset, räfsa upp det och slutligen intaga pannkaka med tilltugg i stugan. Lien lånades av förra grannen som hade preparerat den väl inför kvällen. Dragspelsgubbar underhöll och kvällen var så där varm som den faktiskt kan vara lite då och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar