söndag 31 juli 2011

A Win Win situation

Maken har idag berättat på http://nordtorp.blogspot.com/ om den fantastiska ALKO Hurricane, dammsugaren/blåsen som han stolt kom hem med för några år sedan och möttes av ironisk hustru som sågade den direkt och undrade vad det var för en leksak han köpt. Det var ju utom alla tvivel mycket lättare att kratta asklöven som ju lägger sig i tjocka mattor under träden. Hurricane blev förpassad till en dammig vrå i ladugården och om inte bortglömd så i alla fall bortträngd ur medvetandet. Saken är den att (mammas specialuttryck) vid den här tiden på året släpper vår vackra gamla lind otroligt många små torra "flygplan" och löv vilka lägger sig i drivor på singelgångarna, på verandan, på trappan, uppe på taket, så småningom i stuprören, ja säg var det inte hamnar. Jag kom att tänka på den möjligheten att Hurricane kanske skulle komma till nytta ändå? Trots makens protester att: det är ingen idé, det kommer inte att funka skred jag till verket. Sagt och gjort, Hurricane togs fram och dammades av liksom förlängningssladd och hörselskydd och till min förtjusning funerade det! Löven blåstes ihop för att hamna på gräsmattan och dammsögs sedan för att slutligen hamna i komposten. Behöver jag beskriva makens triumf att äntligen ha fått rätt och min glädje att ha löst lövproblemet?

2 kommentarer: