söndag 24 juli 2011

Tankesmedja

Att starta en blogg är inte så lätt. Varför göra det då? Varför lägga ut sina tankar till allmänt beskådande? Kanske för att medverka till ett positivt tänkande och ett bidrag till Moder Jord. En fjärils flykt kan påverka vädret på andra sidan jordklotet så varför inte? Jag gör ett försök. Om inte för annat än att se vad som händer.
Mitt val av namn på blogg betyder enligt ordboken: modifiering, ändring, förändring, jämkning; mildring, inskränkning; variant, avvikande form och mitt smeknamn Mumien kommer av det engelska ordet av mamma: mom eller mummy som blev Mum eller Mummy som blev Mumien. Dessutom känner jag mig som en sådan ibland, 60+ och för gammal för det mesta, i alla fall när det gäller tekniken som ändras fortare än man hinner blinka. Trots (eller tack vare) ett mer än 30 års arbetsliv på Telia med insyn i teknikens hastiga framfart har jag bromsat in och iakttar hellre en blommas utveckling än en ny mobils introduktion på marknaden. Till syvende och sist är vi fortfarande av samma konstruktion som våra förfäder. Därför använder jag mig tex hellre av lie än röjsåg! 

3 kommentarer:

  1. Här får du en trogen läsare. Ser förväntansfullt fram emot kommande inlägg.
    rolf ohlson

    SvaraRadera
  2. Tack Solnasnackar´n och Rolf Ohlson för glada tillrop. Nu gäller det att leva upp till förväntningarna....

    SvaraRadera