torsdag 28 juli 2011

Välkommem till en ny dag i Paradiset..

...som Sally sa. Idag är jag leabrôten efter att ha rensat i den "eviga" rabatten. Namnet har den fått av formen som är som en åtta, alltså symbolen för evigt. Det passar bra, far hade en rabatt på samma ställe och det är snart 25 år sedan han gick över till andra sidan. Mitt mål med rabatten var att den skulle ha mestadels blommor som humlor och fjärilar tyckte om och till min glädje har jag lyckats. Minst 3 sorters fjärilar var där liksom humlor i mängd. Som den observante läsaren har märkt så vill jag helst varje dag ha något positivt att berätta som motvikt till medias ständigt negativa rapportering. De låter inte ens anhöriga till offren i Norge vara i fred. Mår vi bra av att vältra oss i andras olyckor? Skapar vi alltför mycket negativ energi?
Min hälsning till Dig som läser: Allt Gott och Guds Fred!

1 kommentar:

  1. Tack för hälsningen och detsamma till dig!
    Hoppas att blommorna trivs riktigt länge!
    Kram B.P.

    SvaraRadera