tisdag 31 juli 2012

Konsten att skynda långsamt


Dagens väder styr ofta sysslorna. Idag var ingen dag för utomhusarbete emedan regnet vällde ner som om det aldrig hade något slut. Den minnesgode kanske kommer ihåg att jag skröt om mässingslisterna till trappan? Sen dess har de legat inrullade i en tidning och varit ivägen i tvättstugan. Det tog lååång tid innan vi hittade skruvar som passade. Det har sedan dess varit ännu längre s.k. ställtid vilket innebär att så länge man inte försökt sig på att skruva dit dom så har man inte heller misslyckats. Nu var det dags, jag hade inte längre någon ursäkt att ta till. Med hjärtat i halsgropen och Gud i hågen skred jag alltså till verket. Och kan man tänka sig, nu är dom äntligen på plats! Med svetten lackande och näven skinnflådd kan jag alltså lägga ytterligare en uppgift till handlingarna. Tilläggas skall att maken under tiden bytte knivar på Petra, grundmålade dörren och lagade mat. Bara han slapp skruva fast listerna så var han nöjd.

2 kommentarer:

  1. Ser ut att ha blivit väldigt fint! Säkerligen ett svårt arbete att få dem på plats så att de ligger still utan att "sticka upp". Har sådana i en trappa på landet så jag är bekant med problematiken.
    Du fick säkert mycket god mat som belöning.
    rolf ohlson

    SvaraRadera
  2. Kul att se att det inte bara är vi som arbetar inomhus på sommaren (även om det regnar). En målare sa till mig att "på sommaren så arbetar man utanpå/utanför huset" och från hösten så arbetar man inomhus. Men det är en fackmans inställning det.../Maria

    SvaraRadera