torsdag 15 september 2011

Sömnadsbestyr

Idag besökte jag tygernas Mecka, Furulunds modetyger som ligger alldeles i närheten av min arbetsplats i Knalleland. Maken har sedan länge uttryckt en önskan om att få en ny huvudbonad av ett speciellt slag. Kepsar har han i parti och minut men skärmen är i vägen när han ska fotografera. Att vända kepsen bak och fram är inte hans stil så här skulle till något annat. Den snusnäsduk som tjänstgjort i flera år hade sett bättre dagar och eftersom hårsvallet minskats något med åren så krävdes alltså ett tyg av tunt behagligt material för att skyla för den värsta solen. Nu är det väl så att säga lite sent för säsongen men det blir väl sol igen nån gång. Nu är det bara att sätta igång att fålla!

Förr sydde jag nästan allt själv, mest till barnen. Vid flytten förra sommaren ställdes jag inför många val. Slänga, ge bort eller behålla av nostalgi? Vem orkar gå igenom mina/våra saker igen? Kan det här bli till glädje för någon annan? Osv. Nedan ett smakprov av det som jag tror fick gå vidare till någon annan.
Allt gott och Guds Fred!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar