söndag 16 oktober 2011

Även jag...

...har fått en släng av sjukeländet. Men jag valde kortvarianten: trött fredagskväll, esberitox...feber lördag..sov flera timmar mitt på dan..esberitox..snytningar...ont i halsen...halstabletter...på väg tillbaka idag...esberitox. Jag har uttryckligen förbjudit kroppen att bli sjuk. Här kör vi slut på en i taget.
Försökte nyss att ladda ner en ny rington till mobilen som omväxling. När man inte orkar annat så får det bli lite lätt tidsfördriv. Maken och jag har samma signal (gammaldags rington) och vissa problem uppstår när det ringer. Ringde sonen d.y. och bad om lite hjälp. "Det får vi ta en annan gång" blev svaret när han hörde min fråga (han var upptagen med lite annat) så jag förstod att det inte var så enkelt. För den yngre generationen är det inte svårt men har man varit med ifrån 40-talet så har det kanske sina svårigheter. Är det nödvändigt med ny signal? Nej. Desssutom finns det andra att välja på i mobilen. Men jag vill ha en musiksnutt av någon favoritmusik. Och gratis ska det vá. Tänk vilka problem våra far-och morföräldrar slapp ifrån. Men dom hade väl andra istället, kanske av viktigare art.
Förresten, varför inte lite blåst och vågskvalp...? Film från Madeira december 2010.

2 kommentarer:

  1. Hörde en norsk dam som fick mobiltelefonsamtal. Hennes signal var ljudet från ett gökur. Ko-ko, ko-ko osv.. Ett litet förslag om gökur finns i närheten.
    Hälsningar från en som kör med gammaldags ringsignal för den hörs bäst tycker jag.
    Krya nu på er i Nordtorp!!
    Hälsningar rolf ohlson

    SvaraRadera
  2. Rolf
    Tack för hälsningen. Lae är fortfarande yr och orkar inte vara uppe så länge. Vi hoppas på bättre tider!

    SvaraRadera