söndag 9 oktober 2011

Lite mörker och lite ljus..

..precis som livet är. Maken ligger till sängs med feber, hosta, illamående och en fruktansvärd yrsel. Förra veckan  blev det ytterligare en elkonvertering. Han fördriver tiden så gott han orkar med att lyssna till en talskiva. Ett bra sätt när man inte varken orkar ligga eller vara uppe.
Annars har helgen kännts som att snön är på väg. (Jag hoppas jag har fel). Utemöblerna har ställts in och trädgården får nu vila tills våren kommer tillbaka. (Synd att inte även sommartiden ställs in.)
En ljuspunkt mötte oss i alla fall i går. På den omtalade infiltrationsvallen blommar nu vallmo och blåklint! Jag slängde ut lite blomsterfrön tidigt i våras i hopp om att det skulle bli lite vackrare utsikt men inget hände. Inte förrän nu! Stackare, de kommer snart att frysa ner men är välkomna igen! Gårdagens sol har förbytts i kyla och blåst. Det blir till att elda i spisen.
Vallmo och blåklint i oktober

Det enda frö som tog sig av 100!

Gandi jagar


Blir det sommar igen?

1 kommentar:

  1. Förkylning , hosta och feberkänsla verkar vara vad man ådrar sig på en flygresa!?
    Det är samma här , men blommorna ger en hopp om en ny ljus tid.
    Därför har jag min vana trogen bejakat min kleptomana sida och stulit skott av Hibiskus Nerium och Pelargon.Om de tar sig i mitt nordliga kök återstår att se...
    Sänd våra medkännande tankar till maken!
    Kram B.P.

    SvaraRadera