onsdag 12 oktober 2011

Vändningen?

Nu verkar den ha inträffat. Vändningen från botten och uppåt. Jag talar förstås om makens eländiga tillstånd. Det ser ut som om medicinen har hjälpt. Han har nu avancerat från sängen till matbordet till sängen och därefter till kvällens Trav i TV. Men det tog på krafterna, det fick bli en vila på halva sträckan. Förhoppningsvis håller det i sig. Enligt vanligtvis vällunderrättade källor så finns denna typ av elände att finna även i vår huvudstad. Kom det från ventilationen på hotellrummet eller via medpassagerare på planet? Ingen idé att utreda men visst kan smittor spridas snabbt i vår globala tillvaro. Vi får vara tacksamma så länge antibiotika biter men även det verkar vara på upphällningen. Vad tar vi till då?

1 kommentar:

  1. Jag trivs inte med oljud i form av t.ex. ventilation . så balkongdörren fick vara lite öppen så att AC:n inte fungerade. Tjocka gardiner och extrafilt gjorde att temperaturen inne nattetid var bra.
    Däremot drabbades en medresenär efter några dagar av denna förkylning och efter det vanliga antalet dagar rev det i halsen på mig.
    Så nu har det vänt för mig också och jag hostar inte längre.Jag tror stenhårt på att min huskur i form av naturliga livsmedel och gurgling med detta påskyndar tillfrisknandet.
    Kram B.P.

    SvaraRadera