onsdag 15 augusti 2012

Modeord

Inte särskilt tranparent (isblommor)
Ett nytt modeord florerar i media: "transparant" (stavas eg. transparent). Centerns nya Maud använder det ofta och en hel del andra munväder likaså. Jag ville dra mitt strå till stacken så därför kom jag äntligen till skott och tvättade fönstren idag. Om jag blev mer transparent av det vet jag inte, i alla fall inte mer parant än tidigare men fönstren blev fantastiskt fina och man kan se in och ut precis som det borde vara även i politiska sammanhang. Något som har förlorat på att vara transparent är Västtrafiks busskurer. De slås sönder av illbattingar som inte har nåt bättre för sig. Det vore billigare för skattebetalarna om man bytte tillbaka till stenkurerna som fanns förr. Då blir de visserligen inte transparenta men de skulle hålla bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar