tisdag 1 november 2011

Varde ljus!

Det är bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret. Sagt och gjort. Jag styrde mina steg till Gubbdagis (Clas Ohlsson) för att inhandla en ny ljuskälla till det annars skumma hörn i sovrummet där jag har min garderob. Maken brukar framhålla att det inte är hans syn det är fel på utan det dåliga ljuset. Han må ha rätt i vissa fall men man kan inte lära gamla hundar sitta (?) Efter sju sorger och åtta bedrövelser var lampan på plats och säga vad man vill om händighet så är maken en fena på elektriska snårigheter. Kanske ett förflutet på Televerket gjort sitt till? Jag har flera ggr kommit hemdragande med lampor som ska passa på ställen som tillverkaren av materialet inte ens haft en susning om skulle kunna vara möjligt. Det är så "enkelt" (?), man köper de delar som behövs och sen sätter maken ihop det till det man har tänkt. Trots den efterhängsamma yrseln har han med en ängels tålamod fixat det även denna gång!

2 kommentarer:

  1. Ja, sdet är ju mycket med det elektriska som man brukar säga.
    rolf ohlson

    SvaraRadera
  2. Han är ett riktigt litet ljus, han Lae!

    SvaraRadera