onsdag 8 februari 2012

Spiegel im Spiegel

Som vanligt en vintrig vardag drog jag på mig ytterkläderna och steg in i bilen för att bege mig till kontoret. Den lite disiga morgonen bjöd på rena värmeböljan. Det var bara -5 grader. Bilradion slogs på och jag valde bort P1 för att som vanligt lyssna på P2 vid denna tidpunkt. Programmet Klassisk förmiddag bjöd precis på en lyssnarönskan som visade sig vara "Spiegel im Spiegel" avArvo Pärt. Det inger lugn och harmoni oavsett sinnesstämning, tyckte lyssnaren. Det stämmer så väl. Det är ett av mina favoritstycken som jag flera gånger hört "live" på nyårsafton. Här framförd av Tasmin Little (violin) och Martin Roscoe (piano) på albumet "EMI Classics, Pärt: Fratres". Det tar en stund att ladda ner men är värt besväret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar