måndag 20 februari 2012

Träningstankar

Bekämpning av julchokladpralinskalorierna har inletts. Kriget pågår varje dag i 30 min på det förträffliga promenadbandet. Ute snöar det i horisontell riktning varvat med regn. Elvis Presley ger den där extra kicken att orka med. Som den något otränade person jag är just nu är så är det förenat med viss ansträngning. Inte så att jag inte orkar men träningsvärk får man även av dryga 2 km promenad i rask takt i 30 min. Bättre än att ge sig ut i blåst och halka. Jag känner mig oerhört priviligerad att kunna träna inne och hemma. Det är liksom svårt att hitta nån bra ursäkt för att slippa. Miljövänligt är det också tror jag. Bortsett från att det går åt el för att köra både band och musik. Men jag tar in på gungorna det jag förlorar på karusellen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar