fredag 17 februari 2012

Grattis på 10-årsdagen


I solen är det härligt
Jag heter Gandalf och är mattes katt och idag fyller jag 10 år. Jag hoppas matte har med sig något gott att mumsa på när hon kommer hem i eftermiddag. Jag ska bjuda Yambo men för det mesta brukar han låta mig äta först. Han är lite yngre så det är jag som bestämmer. Vi gillar inte vinter och det där vita som ligger på marken men det är bra att krafsa över med när vi har gjort våra behov. Jakten får ligga nere också, det är lite ont om villebråd så här års. Dom gömmer sig väl under snön. Matte har sått gräs i en låda till oss att mumsa på men det är alldeles platt för Yambo brukar lägga sig på det. Han låtsas att det är sommar.

1 kommentar:

  1. Hoppas att HKH Gandalf fick något riktigt gott på sin tioårsdag.Hurrar i efterskott..HURRA HURRA HURRA!
    rolf ohlson

    SvaraRadera