onsdag 4 januari 2012

Eländet tar aldrig slut...

Inte nog med att maken är oerhört krasslig trots elkonvertering. Emil har med full kraft tagit med sig lagårdstaket (del av) och placerat det ute på åkern. Tur att ingen blev träffad! Vi har länge undrat om taket skulle klara alla stormar som vi har fått som återkommande inslag i vädret. Översvämningar av den storlek som många andra drabbas av är vi förskonade ifrån som väl är. El har vi också så fördelningen av eländen(:-) är ganska god. Ny postlåda som inte locket blåser upp på är designad och beställd på nätet. Dagens BT var som en dränkt katt i lådan. Tur att E-tidningen fanns att tillgå för papperstidningen var naturligtvis helt oläslig före torkning och minst lika otrevlig att bläddra i efter.
Beställningar "på nätet" brukar fungera och jag har hittills aldrig råkat ut för nåt lurt. Dock kan jag med bestämdhet avråda från att köpa från Vistaprint. Stort globalt företag som erbjuder egna designade visitkort, vykort mm mm. Jag gjorde en beställning av mindre värde 111006, fick "kvitto" på betalning 111010 och trodde att varorna skulle komma inom 3 veckor. När inget kom kontrollerade jag var i kedjan beställningen befann sig och fann till min förvåning att den "hölls inne" pga att den inte var betald. Resten är en tröttsam historia med mailväxling, bifogade kopior av betalningskvittens mm. Inalles 48 mail fram och tillbaka med reaktioner i klass med "goddag yxskaft" från Vistaprints sida. Till slut "hittade" de min betalning och igår fick jag min beställning. Efter 3 månader! Till saken hör att de inte har någon svensktalande kundtjänst utan allt fick ske på engelska. I och för sig inget problem men visst blir det lite krångligare speciellt som de inte ens kunde läsa bif kvittot som dock var på svenska! Nåväl, jag kommer ALDRIG mer att handla av Vistaprint, var så säker.
Något positivt då? Jo, förra grannens dotter ringde imorse när hon passerade förbi och talade om att taket låg på åkern och förra grannen kom på besök och undrade hur det stod till med maken. Det finns gott i världen också.

2 kommentarer:

  1. Bedrövligt! Det är inte lätt att se allt positivt i ett sådant här läge. Kom att tänka på det gamla slitna uttrycket -bättre en tia i handen än en tjuga i foten- som skall stå för positivt tänkande. Vet inte om det är så uppmuntrande egentligen.
    Känner med er!
    rolf ohlson

    SvaraRadera
  2. Tack Rolf
    Värmande ord gör gott! Man får tänka som så att det finns de som har det mycket j.......re. Trots avsaknad av gamla lagårdstak. Vad kan man begära av en lagård byggd 1911? Men bra till mycket annars. Vi hoppas på Undret!

    SvaraRadera