torsdag 19 januari 2012

Många järn i elden

Nu har jag även testat smideskonsten. Som jag tidigare berättat var jag för många år sedan Eldsjäl på Telia. Och bränt mig har jag gjort flera gånger. Så man kan säga att det ligger mig "varmt" om hjärtat. Länghems Prästgård bjöd på "Prova-på-smide" och jag nappade. Jag har ju sett Mästare i aktion (Therese i Husaby) men till de höjderna kommer man inte på 3 timmar inkl fikapaus. Men himla kul var det. Och armen känns av som om jag huserat med lien några timmar. Det blev i alla fall dryga metern grillspett och krok att hänga upp det på. Fint va?

4 kommentarer:

  1. SÅÅÅ vackert!
    Trots din isdans så genomförde du även smidesverksamhet!
    Det kanske blir din nya passion?
    Luktade det som hos sme´n i Sandared? Men du kommer väl inte ihåg denna alldeles speciella plats?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, jag var för liten för att gå med till sme´n i Sandared men jag känner igen lukten från exv Husaby.

      Radera
  2. Verkligen fint! En annorlunda hobby med styrka och elegans.
    rolf ohlson

    SvaraRadera
  3. Tack rolf
    Man behöver kraft i arm och mod i barm för dylika stolleprov.

    SvaraRadera