tisdag 17 januari 2012

Guldklimpar och Långsamhet

Vi har en guldklimp i vårt frys. Jag fick den när jag var bjuden på Nyårssupé på Lundsbrunns Kurort i söndags. (Tack Kinnekulle församling för en mycket trevlig kväll.) Gåvan var helt privat. En av deltagarna har kor och således Råmjölk. Det är det som är guldklimpen. I många år kunde man få råmjölkspannkaka när förra grannen hade kor (tack Kerstin och Gösta!) Numera är det svårfångad vara. Kommer att tillagas när tillräckligt många njutare är på plats.Härom dagen skrev jag om mannen med dalahästarna. Som av en händelse fick jag nästa dag ett vackert kort i min hand (tack Anita i Länghem för det) med text av Carin Larshans som lyder som följer:

Långsamhet
Gå förbi alla måsten
lämna stressen bakom dig

Dröj vid livets vägmärken,
hållplatserna för inandning
Se blomman...

Också tankarna behöver sin tid-
vi formas av dem

Vila
i väntan,
ha tålamod

Färdas långsamt-
så växer livet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar