söndag 22 januari 2012

Så kom då vintern

Snön har fallit och för att inte även jag skulle falla igen så togs sparken fram. Det var glatt som attan på vägen men härligt att susa nerför backarna. Jag har blivit fegare efter en rejäl vurpa med sparken förra vintern och nu efter fallet när jag skulle ut med kompost (dock utan spark). Blåmärket är nästan lika blått som en annan av de senaste tavlorna jag gjort.  Sparken fungerar f.ö. bra som ersättning till rullator.

Dagen har annars ägnats åt att så att säga sopa rent framför egen dörr. Spade modell större letades fram och den motion man såväl behöver avklarades alldeles naturligt. Snöslungan sköttes motvilligt av maken. Inte precis hans favoritsysselsättning utan mer som ett nödvändigt ont. Allvarligt talat tror jag inte han vågar överlåta sådana viktiga sysselsättningar till någon annan. Trots erbjudanden.

1 kommentar:

  1. När farmor åkte spark nedför backarna så ropade hon:"Ur vägen moskoviter! Friskt mod I gossar blå!"

    SvaraRadera